Training

Coachende managers

Ontwikkel zelfvertrouwen, competenties en bevlogen medewerkers.

Coachen is een essentieel onderdeel van het takenpakket van iedere manager. Door deze vaardigheid als manager verder te ontwikkelen laat jij je mensen groeien.

Wanneer ben jij zelf voor de laatste keer gecoacht? Hoe was de aanpak van de coach en wat maakte dat jij wel of niet van hem wilde leren? We hebben allemaal coachmomenten gehad die hebben bijgedragen aan onze persoonlijke ontwikkeling. Maar wat maakt nou dat je van de ene persoon wel iets leert en van de ander niet? Terwijl de inhoud van de boodschap grotendeels hetzelfde kan zijn. Dat verschil zit in de manier van coachen en de omgeving die jij als coach creëert.

Daarnaast is er een verschil tussen coachen en managen en is zelfkennis in je coachkwaliteiten een must. Coachen is namelijk een vak en niet zomaar een taak. Het kan al snel gaan over onderliggende waarden, overtuigingen of ervaringen en daarom moet je goed weten wat je aan het doen bent en waar de grens ligt.

Lezismore heeft een praktische en bewezen coachstructuur die iedere manager in staat stelt om op een inspirerende en veilige manier een coachgesprek te voeren. In deze module leer je jezelf als coach goed kennen inclusief je sterke en minder sterke punten.

Waar staat er centraal in dit programma?

  • Inzicht in jezelf als coach
  • Basisprincipes menselijk gedrag
  • Ontwikkelcurve en leerstijlen
  • Do’s en don’ts bij coaching 
  • Probleemanalyse en bewustwordingstechnieken
  • Creëren van een coachklimaat
  • Vraagstelling en luistertechnieken
  • STRONG coachstructuur 
  • Feedback en complimenten
  • Opstellen van een coachplan

Hoe pakken wij dit aan?

  • Intake met deelnemer(s) 
  • Begrijpen van de praktijksituatie en huidige stijl
  • Inventariseren en bespreken persoonlijke leerdoelen
  • Ontwikkelen leerpad 

Deze module is zowel als classroom training beschikbaar (vanaf 5 deelnemers) als in coach de coach vorm (1:1)

Resultaat

Coachende managers die zelfstandigheid en persoonlijke ontwikkeling stimuleren door hun coachende vaardigheden. Met als resultaat betrokken, zelfverzekerde en succesvolle medewerkers.