Training

Salesmanagement

Een goed georganiseerd salesmanagement helpt je je klantbeleving te verbeteren en de performance van je sales en marketingactiviteiten te verhogen.

Wat zijn belangrijke aspecten in salesmanagement?

  • Ingericht vanuit de aankoopprocessen van je klanten
  • Strategie vertaald naar duidelijke doelstellingen en activiteiten
  • Doelgerichte planning o.b.v. beschikbare tijd en competenties
  • Verdeeld in focus segmenten (indien er bewerking is op meerdere marktsegmenten)
  • De juiste KPI’s 
  • Georganiseerd en up-to-date CRM systeem 
  • Inzicht in hit-rates (Return on Activities)
  • Kwalitatieve leesbare dashboards 
  • Kwantitatief en kwalitatief benoemde sales- en marketingactiviteiten
  • Gedefinieerde Lead generation processen 
  • Gedefinieerde Marktbewerking bestaande klanten
  • Individuele salesplannen per salesmedewerker

Wat doet Lezismore?

Wij ondersteunen bedrijven met het inrichten van hun salesmanagement door middel van training en persoonlijke begeleiding. Daarnaast bieden wij sales simulaties aan wat bijdraagt aan de bewustwording van sturen op activiteiten en het gebruik van CRM.

Voor wie is dit bedoeld?

Iedereen die sales en/of marketing mensen aanstuurt of meer effectiviteit uit zijn salesactiviteiten wil halen.

Hoe ziet dit eruit in de praktijk?

Salesmanagement optimaliseren start met een goede analyse en het ontwikkelen van een eigen visie op de marketing- en verkoopactiviteiten. Lezismore beschikt over een uniek marketing- en sales alignement model wat ons in staat stelt de performance van jouw activiteiten te verhogen. Daarbij is het van belang te vermelden dat wij sales en marketing als één afdeling zien.

Resultaat

Meer focus, rust en rendement.